Nobelpris till obama!

Nobels fredspris går till alla de som strävar efter rättvisa och värdighet. Det sade president Barack Obama då han ödmjukt svarade världen att han accepterar utmärkelsen – men att han ser priset som en påminnelse om allt han har kvar att uppnå.

Såhär säger Obama inför hans nobelpris:


"Inte säker på att jag förtjänar det"

Årets mest omdiskuterade vinnare är utan tvekan president Barack Obama. Han kommer att ta emot Nobels fredsmedalj en dryg vecka efter att ha trappat upp kriget i Afghanistan och skickat dit ytterligare 30 000 soldater.

Många är de som inte alls förstår varför han ska få Nobelpriset. Obama har själv sagt att han inte är säker på att han gjort tillräckligt för att få det:

– Ärligt talat, jag är inte säker på att jag förtjänar att vara i sällskap av dem som fått detta pris.

Jag tycker iaf han förtjänar det :D håller inte koll på honom så mycket, men han verkar vara en perfekt president! grattis Obama! keep it that way <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0