trååk

jag har fett tråkigt, dt finns ingenting att göra en söndag :/ skulle träffa sanna men dt blev inte så nu sitter jag här framför datan. har nyss ätit middag, bläää! imorgon börjar skolan igen men pallar inte gå, ska bara på mötet kl 2.
igår va jag hemma hps Lloyd och chillade med han, kollade på film och tog hand om bebisen :) så söööt! och bäst av allt, vi åt chapati, bääästa! åkte hem vid 3 tiden och då va jag groovt trött, somnade nästan direkt när jag kom hem och vaknde typ vid 2 idag. blir nog bara hemma ikväll om jag inte träffar nån kompis.

sitter och kolla på världens minsta man på tv, kanal 4. gud va söt han är! han va 15 cm lång när han föddes och är 64 cm lång nu. kolla!



här är receptet på chapati:


Ingredienser 8 kakor:

  • 1 dl grahamsmjöl
  • 3 dl vetemjöl
  • ca 1 1/2 dl vatten
  • lite extra vetemjöl till utbakningen

  • Så här gör du:
    1. Mät upp mjölet i en bunke - tryck inte ihop det i måttet, då blir det för mycket mjöl. Rör i lite vatten i taget, först med en gaffel, sedan med händerna. Knåda den klibbiga degen i bunken och låt den sedan vila en halvtimme insvept i plastfolie.
    2. Värm en stekpanna på högsta värme tills den är het. Sänk till låg värme när det är dags att grädda.
    3. Dela degen i 8 bitar, som trillas till bollar. Kavla varje boll till en stekpannestor kaka. Det underlättar att använda rejält med mjöl både under och på kakan, borsta bort det före gräddning.
    4. Grädda i väl värmd stekpanna på svag värme, cirka 1 minut på varje sida. Svep genast i handduk, så håller den sig mjuk och varm, en liten stund. Servera snarast. 


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0