David blev fyra år. Han hittades på botten av en bassäng.


Pappa Solomon: Min värld stannade

Plötsligt var David, 4, bara borta.

När han hittades på

botten av bassängen var det redan för sent.

I onsdags, efter fem dagar på sjukhus, dog pojken.

David älskade vatten. Trots sin ringa ålder hade han nästan lärt sig simma med hjälp av armpuffar. Torsdagen den 8 juli följde han med några släktingar till ett utomhusbad i Umeå.

Pappa Solomon Zeray, 39, kunde inte följa med.

– Jag skulle jobba som vanligt, säger han.

”Var helt maktlös”

Hela dagen plaskade David i poolen med sina kusiner och vänner. Vid femtiden åt han saft och bulle med sina vuxna släktingar.

Sedan var han försvunnen.

Panik utbröt på området. Personalen letade på gatan, andra sökte runt poolen.

Men David fanns under ytan, längst nere på botten i den djupa delen av poolen. Utan sina armpuffar.

Fyraåringen hann vara borta i ett kort ögonblick. Ändå såg ingen honom i vattnet.

Solomon Zeray satt i bilen när telefonen ringde.

– Hela min värld stannade. På fem minuter körde jag den långa vägen till sjukhuset, säger pappan.

När Solomon kom in i sjukhussalen såg han åtta läkare kring Davids säng.

– Hans ögon var öppna och tittade rakt upp i taket. Jag kunde inte göra något, jag var helt maktlös.

Läkarna sa att hjärtat slog. Men fem dagar senare – i onsdags – avled David. Solomon Zeray är förkrossad.

– Han är borta för alltid. Jag får aldrig se hans framtid, hans utvecklingar, hans leende, hans skratt. David var alltid så frisk och glad.

Svåra bilder

Nu försöker Solomon långsamt ta sig tillbaka till livet. Men det är svårt.

– Jag kan inte sluta tänka på Davids sista stund i livet – hur han kanske inte får någon hjälp, kanske skriker och sjunker ned i vattnet. Den bilden finns hela tiden i hjärnan. Den bilden kan jag inte sudda ut.


(Fan va hemskt :'( fick tårar när jag läste.. stackars pojken och hans pappa som är helt förstörd.. det förstår man verkligen. det är så hemskt när saker händer som man inte kan stoppa. en olyckshändelse som inte skulle hände. hur går man vidare från det? önskar jag kunde göra nått.. Jag lider med dig pappa Solomon! RIP söta david <3)

Kommentarer
Postat av: anonym

jag kände killen , jag har varit på sjukhuset varje dag sedand et hände

jag var idag och kollade på en liten minesstund för alla oss osm kände killen

alla grät :(



älskar honom djuppt<3

2010-07-19 @ 22:11:38
Postat av: martina

Är det sant? :/ nee gud stackare.. sörjer med dig och alla som kände honom. gör verkligen ont i mig när jag hört sånt här.. förstår att det är jobbigt!



ta hand om dig <3

2010-07-20 @ 16:29:52
URL: http://lifebymartina.blogg.se/
Postat av: Fre

Min mamma berättade om det här om dagen, hennes vän e släkt med familjen, hon sa att det hände i sverige och så, fan va sorligt, så liten, vad har han gjort för ont!! :( Hoppas familjen, speciellt pappan får mycket stöd!

2010-07-26 @ 15:55:16
URL: http://fres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0