Trygg barnvakt

Hellu :) hur mår ni? guuud vad det regnar, asså hatar det här vädret :O inte undra på att man bara vill ligga kvar i sängen på morgonen.. man blir ju helt blöt när man går ut. det är mysigt när man är inne, har sällskap och kollar på film eller nått. men jag va iaf ut en sväng förut idag, va på jobbintervju hos trygg barnvakt o ja man hör ju på namnet vad det handlar om, barnvakt såklart :) jag skickade in en ansökan dit och fick en tid för intervju, idag. det gick jätte bra, hon som intervjuade mig va jätte trevlig. hon frågade lite frågor, varför jag är en bra barnvakt o massa annat. hon tyckte att jag passade bra som barnvak o så. men ska dit igen på nån genomgång tillsammans med dom andra nya barnvakterna sen får ska vi skriva kontrakt o sånt innan jag "får jobbet" och sen när familjer behöver en barnvakt så kan dom rekommendera mig och genom trygg barnvakt får jag lön. så det blir jätte kul när jag väl får börja jobba :) haha så kul när jag kom dit, fick fråga mig fram lite sen när jag kom till dörren så fattade jag inte hur man kom in för den va låst så fanns det massa knappar men så kom 2 killar som hjälpte mig in sen ena ba: vilket ursprung har du? jag ba: gissa. han ba: guud va svårt.. sen hans kompis ba: spanien, italien.. jag ba: nope, helt svensk, lite tysk.. men ingen tror mig :p dom ba: nee förstår det! hehe kul! träffade också en lite äldre dam och hennes barnbarn när jag satt o väntade på tuben i karlaplan.  hon började prata med mig för det gick förbi 2 alkoholister.. hon ba: jag förstår mig inte på sånt där.. jag kan förstå dom som dricker en del för det dödar inte en människa men narkotika o sånt, ush.. är så glad att mina barn och barnbarn har lyckats med sina liv. sen när vi skulle gå in på tunnelbanan så sa hon: lycka till i ditt liv! fett söt! älskar såna männsikor som är sociala och sprider glädje! love



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0