Fattiga människor som delar ut lappar på tunnelbanorna

Vad tycker ni om dom folk som går runt på tunnelbanorna och delar ut lappar och säger att dom är fattiga?
På lapparna står det oftast samma sak, att dom inte har nånstans att bo, att några hemskt har hänt eller att någon i deras familj är sjuk, att dom pengar hjälp med pengar. jag blir så ledsen när jag ser sånt där, jag skulle vilja ge dom alla pengar jag har, för tänk om det är sant. men hur vet man det? för dom flesta säger att dom bara hittar på och jag har ju sett att dom flesta lappar ser likadana ut. men vad brukar ni göra? brukar ni ge pengar eller bara skita i? jag ger pengar ibland om jag har på mig mynt. spela roll om det är sant eller inte.. dom kanske verkligen menar det dom säger och verkligen behöver hjälp. ush.. vissa saker är verkligen hemska :/ lämna gärna en kommentar och säg vad ni tycker om detta. tack!


Kommentarer
Postat av: O G K

I Sverige är nödvändiga operationer och läkemedel gratis. D v s de ljuger.

2010-10-12 @ 21:17:21
Postat av: Givenchy

Jag lider inte med dem, tyvärr.

De där människorna är falska, och de är en verksamhet. Den där lappen du har uppe på din blogg med signatur "Gigi" är känd. Han mannen som brukar ha den där lappen bor här i Alby. När han kommer på tyget med krykan så överdriver han, och han brukar byta fot lite då och då. När han inte "jobbar" går han runt utan krykan och pimplar öl.

Vissa bilder på lappen är helt klart photoshoppade som den där pojken har leukemi, bilden är ditsatt.

Så synd tycker jag verkligen om dem.

De gör samma sak i Paris fast där har de tagit det ett steg värre.

Håller med ovanstående kommentator!

2010-10-13 @ 13:12:53
URL: http://givveee.blogspot.com
Postat av: Givenchy

Oj! Ser många felstavningar nu haha.



Jag mår bra, och lillen börjar tillfriskna tackar som frågar :)

2010-10-13 @ 14:25:31
URL: http://givveee.blogspot.com
Postat av: julclaude

brukar faktiskt ge några 10 och 20 lappar när jag väl har lite pengar i plånboken men många säger att de ljuger, när jag är med min kille och jag ge de pengar bli han arg och säger, "fatta du inte att de bara ljuger de har nog mer pengar än vad du har"



om alla ljuger tycker jag det fettsynd man ska inte driva med folk om såna allvarliga saker!

2010-10-13 @ 18:45:58
URL: http://vanissajulclaude.devote.se
Postat av: Ord blir meningar

Det där är bara BULLSHIT. hur har dom råd att göra sånna lappar? råd att komma till tåget med kläder på sig och allt. Vi såg en sån kille som delade ut sånna lappar mitt under dagen, på kvällen träffar vi han helt stupfull.. så ja vad hade han köpt för pengarna han fick? sprit. Människor blir bara lurade

2010-12-02 @ 12:47:08
URL: http://ordblirmeningar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0