Skin



Såg nyss filmen Skin..
Wow har inga ord, är helt mållös..
Den va verkligen bra. Tårarna rann hela  tiden, båda av sorg, ilska o lycka.
Vilken stark tjej. Såna ser jag alltid som mina förebilder.
Filmen handlar om en svart tjej som kämpar sig igenom det hårda samhället i Sydafrika där svart ses som smuts..
När man ser filmen förstår man mer av varför samhällen ser ut som dom gör på vissa ställen och varför folk tänker och agerar som dom gör. Allt sitter kvar från förr då det var svarta mot vita.
Jag tycker att alla borde se filmen, alla måste se filmen. Man lär sig så mycket.
Verkligen hemskt för dom människor som har fått gå igenom det :/
När jag ser det kan jag inte låta bli att hata vita..
Är iaf glad att det är annorlunda nu.

Vi är alla lika mycket värda <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, visst är den bra!!

2011-04-13 @ 17:59:11
URL: http://lisaagustavssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0