Hem till regnet

Heey mina kära läsare :) nu är jag tillbaks i sverige, till regnet.. ångest det var o vakna imorse o se allt regn.. frös gjorde jag också, är inte van med kyla nu, har varit i 50-60 graders värme i en vecka. kom hem igår natt, jätte trött efter den långa resan från turkiet. har varit en underbar vecka med min bästa vän sanna. vi har gjort mycket roliga saker och fått minnen för livet. tyvärr blev vi båda magsjuka efter typ första dan, kunde knappt äta eller vara ute i solen, men det blev lite bättre sen. vi tror det va maten på hotellet som var bajs, vi åt där 2 dar sen blev vi sjuka så vi slutade äta där. var ju lite störande när vi hade all inclusive. men dricka gjorde vi iaf där, hur mycket som helst. istället åt vi ute på restaurang varje dag, hittade några favoritställen där dom va trevliga o hade bra mat. så det löste sig iaf :) vi började alla dagar med att gå ner till stranden, där var det hur fint som helst, turkost vatten och fina stenar. ibland var det jätte stora vågar o jag kom under dom några gånger, riktigt läskigt asså. fick panik.. släpades in på stenarna och fick vågor över mig.. men det gick bra som tur va :) efter stranden gick vi till poolen, chillade lite där, bad o sol hela dagarna. sen åt vi lunch och efter tog vi det lugnt på hotellrummet. lite senare gjorde vi oss i ordning och satte oss nere vid baren, drack och sen drog vi ut. var bara ute och klubbade 2 gånger men det var grymt. massa klubbar överallt vid hamnen så vi gick runt där, hittade en favorit som hette hollywood, gryyyyymt! massa folk, bra musik, mm. jag och sanna festade hååårt ;D när vi stod o dansade till "get it on the floor" så kom det fram en kille o frågade "You niggas?" vi ba: "yea" då han ba: "you gangstas!" hahahah så jävla kul! han var verkligen seriös också :p ena kvällen fick vi för oss att boka tid till att tatuera oss så vi gick till första bästa ställe och bestämmde oss för en tatuering vi båda skulle göra. vi prutade ner priset hur mycket som helst, från 250 lira till 100 lira, 400 kr i svenska kronor. vi fick tid till igår, då vi gjorde varsin tattoo på foten, den står för våran vänskap och som ett minne från våran resa tillsammans. ska visa den sen, jättefin! pain var det, men vi höll varandras händer o han som gjorde var grym så allt gick bra. någon dag låg vi bada på hotellrummet o mådde dåligt, då vi hade blivit sjuka, spydde o allt :/ inte kul.. en dag var vi i stan, kollade på shoppingen men hittade ingenting. vi köpte bara en klänning var. men det var kul att få se mer av alanya. vi träffade massa sköna människor, några på hotellet som vi hängde med då o då och några som jobbade på hoteller och på olika restauranger. turkarna var riktigt roliga när dom skulle försöka prata svenska. vi har iaf haft en underbar, rolig vecka tillsammans :) ett minne för livet! gjort massa roligt, sett nya saker, träffat nya människor, solat, badat, fått se hur det är att leva i alanya. en fin stad, med mycket fest o glädje. mycket negativt också som maten, vissa otrevliga människor, saker med hotellet, vattnet mm.. men annars var det bra. vi hade roligt :) det var skönt att komma bort från allt, rensa huvudet och njuta av livet. längtade hur mycket som helst efter min älskling, svensk mat, vatten, min säng o vännerna. räckte faktiskt med en vecka. sista dan, alltså igår. tog vi det bara lugnt, satt på en restaurang ett tag o åt mat sen rökte vi vattenpipa med en kille på restaurangen, sen åkte vi från hotellet till flygplatsen o sen hem. kändes lite sorgligt men samtidigt skönt o komma hem. idag ska jag till min älskling, längtar som faaaaan! ska pussa och krama sönder honom! har aldrig saknat någon så här mycket, 4real! men först nu ska jag packa upp o fixa lite. hoppas ni alla har haft det bra, kommentera gärna det vet ni! vi har tagit massa bilder och spelade in massa videos som jag kommer lägga in så fort som möjligt. enjooy! bisou