Livet har sina goda stunder

Hey! inte skrivit på 2 dar, sorry! har varit upptagen med massa annat. dessutom när jag skulle sätta mig vid datorn igårkväll så funkade inte datamusen, batterierna var slut, men köpte nya idag. så, here i am! hoppas ni har haft det bra. i måndags var jag först hemma hos pappa och ringde lite viktiga samtal och efter det åkte jag till stan med nicki och amaya. vi gick runt, köpte lite saker, åt ochy myste med lilla amaya. så kul när jag håller henne och folk kommer fram o ba "gud va söt hon är" och jag ba: "tack". haha men det är hon, världens sötaste, underbaste tjej. hade en jätte trevlig dag med dom :) lite senare mötte vi upp, johnny, sanna, andres, oy och alla barnen. vi umgicks med dom en stund sen gick jag och johnny iväg själv ett tag. vi satte oss på sandy's och fikade lite sen gick vi vidare till wookhouse där vi tog några öl. jättemysigt! vi behövde lite ensamtid tillsammans, prata o så. senare åkte vi hem till andres, där dom andra var. andres och sanna sov, men oy satt pigg och glad när vi kom. vi 3 satt och chillade, drack lite och pratade. jag och oy blev lite hungriga sen så han lagade till kyckling och pasta, sååå gott! nattmat är fan det bästa som finns! oy åkte hem och jag och johnny gick o la oss. vaknade vid halv 10 då barnen kom o hoppade på oss. så söta! då sa jag till johnny: behövde nog inte ställa klockan. barnen väckte oss iaf. barn är ju för underbara! gick upp, lekte lite med barnen, åt frukost sen åkte jag, johnny och lilla emilio därifrån. vi åt på donken i slussen innan vi skiljdes åt. dom åkte hem till uppsala och jag åkte vidare till östberga där jag skulle vara barnvakt. det var åt den kongolesiska familjen i skärholmen som jag var hos mycket förut. va jätte länge sen jag träffade dom och det var så kul o få träffa dom igår, har saknat dom jätte mycket! familjen och släkten skulle på en sermoni för en familjemedlem dom nyss har förlorar, så jag skulle följa med och ta hand om barnen. dom barnen jag passade var inte dom jag kände utan 3 andra barn som jag aldrig har träffat. jättesöta, men väldigt väldigt jobbiga. vi satt i bilen och väntade till sermonin var klar. dom var helt rastlösa, tryckte på allt i bilen, bråkade och busa hela tiden. dom lyssnade inte ett dugg på vad jag sa! lite jobbigt.. dessutom kunde 2 av barnen inte svenska, bara franska och lingala så jag fick försöka kommunicera så gott jag kunde med den franskan jag kan. gick väl sådär haha :p det enda som fick dom lugna och glada var när jag satte på jessy matador - decale guada. då dansade dom och sjöng. fett söta! när dom vuxna kom tillbaka åkte jag med familjen jag känner, mamman och pappan, och hämtades deras barn på dagis, dom som jag också känner. dom blev jätteglada när dom såg mig och jag när jag såg dom! dom små tvillingarna har blivit så stora, dom kan gå och springa nu. åh så söta! vi åkte hem till dom i östberga där vi åt lite afrikansk mat, lika gott som alltid, sen lekte jag lite med barnen tills dom skulle på en annan sermoni med dom andra, hemma hos någon. jag följde med dit en stund, där jag kunde prata mer med dom andra, alla var jätte trevliga och så fint klädda med afrikanska kläder. marceline som är mamman till barnen gick stolt och visade runt mig och sa hur mycket hon tycker om mig, att hon vill att jag ska vara en del av familjen, att jag är så snäll och vacker. blev så glad! dom är verkligen underbara, jag älskar dom så mycket. efter en trevlig dag, så var jag tvungen att åka hem. fick skjuts av en kille därifrån. väl hemma tog jag en dusch, sen gick jag o la mig o läste min bok. en skön avslutning på dagen. sen sov jag skön. vaknade av en mardröm i morse kl halv 10, så kunde inte somna om. gick upp, åt frukost, sen gick jag ner och handlade batteriet till datamusen. riktigt skönt var det ute, lite kallt, lite varmt, lite lagom av allt. nu sitter jag här, söker jobb för fullt. har sökte lite jobb till förskolor där dom behöver barnskötare. får hoppas att jag får något svar av någon. nu ska jag söka vidare. ni får gärna skriva om ni vet något stället som behöver personal. i stockholm. senare idag ska jag över hem till sanna där vi ska köpa biljetter till wiz khalifa :D najsnajs! skriver nog mer sen. må bäst! bisou











Kommentarer
Postat av: martine&MALIK

så fine bilder :) hvem sine barn er det?

2011-09-01 @ 09:22:39
URL: http://malikandme.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0