JAG KAN SEEE!

Yeees, thats right! i can see u ;) ögonoperationen är klar och allt gick bra. vart där igår kl 13:00 med min mamma och hennes kille, först fick jag en lugnande tablett och så fick jag vila mig lite, sen kom doktorn och hämtade mig, jag berättade att jag va fett nervös och frågade några frågor och han sa att han själv hade gjort operationen och att jag inte behövde vara rädd. sen kollade mina ögon så att allt såg okej ut och det gjorde det. sen var det dags för operationen.. fick gå in i ett rum det va en läkare och en sjuksköterna med som tog hand om mig. fick ligga på en säng och fick först bedövningsdroppar och atibiotika och en stund efter började han berätta vad han skulle göra. han la in nån sak i mitt öga så att den skulle spärras upp sen satte han nånting över som gjorde att min syn försvann, blev helt grått och det kändes som ett starkt tryck. sen tog han bort den och skar upp en bit av min hornhinna och la den ut sidan, sen kom lasern och då låg jag under en maskin och skulle kolla på ett rött ljus och när den startade kom det luft och det luktade äckligt några sekunder, sen va det klart, då spolade han vatten på ögat och sen la han tillbaka hornhinnan och spejpade för mitt öga. så gjorde han på båda mina ögon, först den ena sen den andra. när operationen va klar fick jag ligger i ett mörkt rum och blunda i 30 min sen fick jag bedövning innan jag gick hem. påväg hem kände jag inte så mycket, men när bedövningen började släppa sved det lite. det var värst efter några timmar.. jag skulle hem och blunda i 3 timmar och på dom tre timmarna kunde jag inte öppna ögonen, det va som grus.. jag grät och skrek och fick panik, trodde mina ögon hade fastnat. men sen tog vi bedövning igen och antibiotika och då blev det lite bättre efter nån timme. sen igårkväll och idag har jag knappt känt nått, känns bara spännt och irriterat. så sjuk känsla när man har så ont, sen helt plötsligt försvinner det.. då kan man inte förklara känslan, kändes som jag hade sovit.. mamma sa att det va typ som att föda barn. obeskrivligt!

så gick det till iaf, hoppas ni inte blev skrämda! det är inte så farligt som det låter och annars är det såå värt det! nu kan jag se utan linser och glasögon och det är så underbart :) snart kommer ögonen vara helt läkta och då slipper jag ta massa dropper och ha solglasögon på mig som jag måste ha i en vecka.. men det är inga problem. rekommenderar det grymt mycket till dom som har besvär med synen, kontakta god syn! dom är bäst!

ikväll blir det chill med mamma, vi har köpt massa goda saker och ska snart laga kycklingwook med äggnudlar. mmmm va gott! :) sen ska vi kolla på tv och filmen purpurfärgen som jag har velat se så länge! ha en bra fredag! bisou





Dom sexiga solglasögonen jag måste ha på mig



Dom snygga ögonskydden jag måste ha när jag sover



Mina ögondroppar jag måste ta


Kommentarer
Postat av: Anonym

hur mycket kostade operationen och var gjorde du den? :)

2011-02-11 @ 21:49:49
Postat av: martina

Operationen kostade 25 000 kr och jag gjorde den i täby på god syn, memira :)

2011-02-11 @ 23:02:08
URL: http://lifebymartina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0